Film – Movie Review

Blockbuster Movie review, Movie trailers online download, Coming Soon and Box Office movie.

Nagabonar Jadi 2
Nagabonar Jadi 2 (Nagabonar Becomes 2) is a comedy movie starring Deddy Mizwar and Tora Sudiro as father an son. This movie is a sequel to 1986 hits movie Nagabonar. The story is still about Nagabonar (Deddy Mizwar), a pickpocket who becomes a general during independence war. But now Nagabonar lives in the big city with his son Bonaga (Tora Sudiro). Bonaga is a businessman. Along with his three friends, Pomo (Darius Sinathrya), Ronnie (Uli Herdinansyah) and Jaki (Michael Muliadro) they run a big business. Conflict comes when Bonaga wants to sell his father palm plantation. Monita (Wulan Guritno) a consultant to Bonaga’s business tries to settle down the conflict between Bonaga and Nagabonar.

Release Date : March 29, 2007

Director : Deddy Mizwar

Writer : Musfar Yasin

Cast : Deddy Mizwar, Tora Sudiro, Wulan Guritno, Lukman Sardi, Uli Herdinansya, Darius Sinathrya, Mike Muliadro

Studio : Gisela Citra Sinema

Runtime :

Website : http://www.nagabonar2.com/

Trailer :

Quick Time : -
Real Player : -
Windows Media : -

Movie Mania On April - 2 - 2007

10 Responses so far.

  1. Jevry says:

    lucuuuuuuuu……

  2. william says:

    hi,kasih tahu dong siapa yang mbuat nech blog
    mbuatnya gimana sech??gue tertarik nech mau bikin blog,bisa bantuin gak??

  3. albinuqo says:

    salam hey dari aku
    tolong sampaikan pada om dedi mizwark klau aku pengen banget ngasih dia tema film/sinetron yang selama ini mempengaruhi pemikiran aku.aku tu terobsesi banget sama pesantren, so maunya sih pengen nunjukin “ini lho dunia pesantren yg sebenernya, yg g’ bisa diremehin birokrat gitu ja”.
    aku ingin banget klau pesantren sangat berpotensi untuk mengangkat nama besar bangsa.

  4. dinda says:

    gak nyesel nonton filmnya..

    apa kata dunia kalo kita gak nonton film ini!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Ve says:

    gw lom prnh nnton ne pelm…
    tp ktanya bgs yak????
    bner g se????

  6. asti says:

    Nagabonar jadi 2
    SEROE…….
    LUCU………
    salut ma yg bwat nea film n pemerannya OK abzzzzzzz….

  7. Dendi Tanudjaya says:

    what?….nagabonar?….jadi2?…never heard about that& not interested to watch, for me hollywood still undefeatable, no matter what is it, go away cheapy movies!

  8. Rowena Ipsilanti says:

    This movie is sooooo COOL! THE BEST INDONESIAN MOVIE EVER!

    It deserves to be respected by people, esp. Indonesian people. A lot to say, but limited words to say.

    4 thumbs up for NAGABONARjadi2!

  9. Ilham Siregar says:

    Film indonesia terbaik yang pernah ada! Sarat pesan moral, sentilan tajam namun dikemas sangat apik, pesan tentang cinta dan kesetiaan..

    “salahku masih hidup di zamanmu, zaman yang sangat sulit aku pahami. namun aku berusaha memahaminya, karena aku cinta kau, Bonaga…” oh GOD!

  10. Fauzi says:

    Luar Biasa Nagabonar Jadi 2
    Pertama nonton sama istriku aku dah berpikr ini harus bisa di tonton banyak orang nih..

    akhirnya berkat Dukungan Teman2 BM PAN BAntul keluarlah ” Nonton Bareng Nagabonar jadi 2 bersama Bapak Bupati Bantul”

    Luar biasa dan alun2 Pemda itu penuh

    Pak Idham , Makasih atas kehadhiranya di tengah2 kami

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

No public Twitter messages.
Enter the video embed code here. Remember to change the size to 300 x 250 in the embed code.

Sponsors